Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
طراحی - به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید

دانش، پرده ای جلوگیر از آفتها است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

مریم امینی

 

طراحی به دانش ایجاد یک طرح یا نمایه از هر تصویر ذهنی یا واقعی گفته می‌شود.
در هنرهای تجسمی، طراحی یا به‌صورت یک اثر مستقل و یا به‌عنوان پیش‌طرحی برای اثر اصلی انجام می‌شود که در این صورت طرح مقدماتینیز خوانده می‌شود. طراحی به دو حوزه? کلی تقسیم می‌شود. یکی حوزه? drawing است که شامل برداشت‌های شخصی یا تجربه‌های آزاد طراح از موضوعات گوناگون با بیان مستقل و به روش‌های متنوع می‌باشد و دیگری حوزه? design است که شامل مراحل ترکیب عناصر بصری و فضا بر پایه? اصول طرح است و جنبه? کاربردی دارد، مانند رشته‌های طراحی صنعتی، طراحی معماری و طراحی لباس.نقشی که فقط با خط رسم شود و سایه‌روشن یا لکه‌های رنگی نداشته باشد طرح خطی نامیده می‌شود.
عناصر مشترک طراحی داخلی و گرافیک محیطی
گرافیک به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و در جوامع پیشرفته از مهم ترین ارکان تشکیل دهنده یک زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیک در اعلان های تبلیغاتی وتجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، علائم راهنمایی و رانندگی ویترین مغازه ها تزیین خیابانی وعمومی نظیر هتل ها، فرودگاه ها و مترو ها، رستوران ها و پارک ها، فروشگاه ها و اماکن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیک در ابعاد بزرگ ونقاشی دیواری، پیکتو گرام ها و علائم نمادین، نقش عمده ای دارد.
انسان به واسطه گرافیک محیطی با محیط پیرامون خود سخن می گوید، و با دیگران ارتباط برقرار می کند. گرافیک محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیک محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی، ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع کننده است. گرافیک محیطی را می توان به دو گونه گرافیک محیطی دو بعدی (مسطح) و سه بعدی (حجمی) تقسیم کرد.مشخص کردن یک مکان از مکانی دیگر، زیبا سازی، نظم و انسجام بخشیدن به فضای شهری و گسترش حیطه فعالیت هنر گرافیک، از اهداف گرافیک محیطی به شمار می رود.
گرافیک محیطی می تواند جنببه های مختلفی داشته باشد:
- جنبه اطلاع رسانی و یاحالت تاکید و یا هشدار نسبت به موضوع
- جنبه فرهنگی مانند تبلیغات شهری در مورد تئاتر و سینما و غیره.
- جنبه آموزشی
- جنبه تبلیغاتی
- جنبه اجتماعی مانند تبلیغات علیه مصرف سیگار در سطح شهر
- جنبه زیبایی و هنری وصرفا زیبا سازی محیط
تعادل تناسب تاکید تداوم و حدت و تنوع اصول یک سازمان بندی درست هستند. رنگ، نور، شکل، خط، نقطه، سطح، بافت وفضا به کمک آنها می آیند تا اثری مطلوب وزیبا پدید آید.

 

 


 نوشته شده توسط شاخه ی هنر در چهارشنبه 89/11/13 و ساعت 3:13 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
مدیر وبلاگ : مدیریت مجتمع[176]
نویسندگان وبلاگ :
شاخه ی ریاضیات[9]
شاخه ی ادبیات[4]
شاخه ی دینی و عربی و قرآن[8]
شاخه ی علوم و حرفه وفن[17]
شاخه ی هنر[23]
شاخه ی علوم اجتماعی[0]
شاخه ی معاونت پرورشی و تربیت بدنی[26]
شاخه ی زبان انگلیسی[0]
دبیرستان حجه فروش[0]
دبستان فتح 2[18]

مجتمع آموزشی کوثر شامل مدارس :(دبستان فتح 2 - راهنمایی کوثر و دبیرستان حجه فروش زازران شهرستان فلاورجان می باشد دانش آموزان گرانقدر،والدین عزیز وهمکاران گرامی نظرات ارزشمند خود را از ما دریغ نکنید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 475230
جستجو در صفحه

خبر نامه