Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
آذر 89 - به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید

بسا شیفته دلداده بدان که نام نیکش بر زبانها افتاده [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

a  

پرهیزکاران آنهایی هستند که به غیب ایمان می‌آورند و نماز برپا می‌دارند و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنها روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند.«بقره ، ?»

خداوند پنج صفت اساسی برای افراد متقی و پرهیزکار بیان فرمود.
?ـ ایمان به غیب، ?ـ ارتباط با خدا (اقامه نماز) ?ـ ارتباط با انسانها (انفاق) ?ـ ایمان به تمام پیامبران خدا، ?ـ ایمان به رستاخیز

کسی که شبانه روز لااقل پنج بار در برابر ذات مقدس حضرت حق قرار می‌گیرد و ارزش سخن گفتن با او را پیدا می‌کند، تصورات او، افکار او، کردار و رفتار او همه خدایی می‌شود و چیزی بر خلاف خواست خدا انجام نمی‌دهد. مشروط بر این که راز و نیاز و نماز او به درگاه پروردگار از جان و دل سر چشمه بگیرد و با تمام قلب رو به درگاه پاک او آورد.

راز و رمز بقای انسانیتِ انسان و سعادت و جاودانگی او در هر دو عالم عبودیت و بندگی خداوند متعال است و سرآمد عبودیت و بندگی نماز می باشد، نمازی که شرط اصلی ورود به بهشت برای بهشتیان، و ترک آن شرط ورود به جهنم و در زمره کافران قرار گرفتن است. نماز آنقدر مهم است که قبولی تمام اعمال حسنه و خیر بستگی به قبولی آن دارد وانسان تارک الصلاة هیچ یک از اعماش مورد قبول واقع نمی شود.
طبق همین احادیث است که بزرگان فرموده اند: چون شرط قبولی همه اعمال بستگی به قبولی نماز دارد و از آنجایی که نماز عمود دین است با دستیابی به اسرار نماز، راه رسیدن به اسرار سایر عبادات هموار می
شود

پیامبر بزرگوار اسلام ( ص ) می فرماید : ” هر چیز را چهره ای است و چهره دین ، نماز است . سعی کنید کمال و زیبایی این چهره را حفظ کنید .”

به تعبیر رسول خدا (ص ) همانطور که در یک ساختمان ، ستونها نقش حافظ و نگهدارنده را دارند ، نماز هم نقش ستون را در خانه دین ایفا می کند . هنگامی که ستون خانه درهم بریزد و سقوط کند ، هر قدر دیوارها و پنجره ها محکم باشند ، نمی توانند مایه قوام بنا شوند . هنگامی که ارتباط انسان با خداوند از طریق نماز تداوم نیابد ، بنای ایمان فرو می ریزد و سایر اعمال ، اثر و خاصیت خود را از دست می دهند . به عبارت دیگر ، نماز بگونه ای است که به سایر اعمال انسان ، ارزش و معنا می بخشد . چرا که نماز ، مجموعه ای منسجم از گفتار ، اعمال و انگیزه های پاک و خالصانه است . تکرار این مجموعه در شبانه روز ، بذر اعمال نیک را در جان انسان می پاشد و روح او را پاک و مصفا می سازد .

حضرت علی (ع) و سفارش به نماز
  امیرالمؤمنین علی (ع) همواره یارانش و نزدیکانش را سفارش می کرد که: مردم! نسبت به اقامه و خواندن نماز متعهد باشدی و به آن اهمیت بدهید، آن را حفظ کنید و مراقبت نسبت به نماز داشته باشید، زیاد نماز بخوانید و با نماز خود را به خدا نزدیک کنید.
  آیا پاسخ جهنمیان را نشنیده اید، هنگامی که از آنها میپرسند: چرا شما جهنمی شدید و به دوزخ رفتید؟ می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.
  همانا نماز، گناهان را چون برگ های پاییزی فرو می ریزد، و غل و زنجیر گناهان را از گردن می گشاید.
  انسانهای مؤمنی که حق نماز و اهمیت آن را شناختند و به آن پی بردند زرق و برق دنیا و زیور دنیا آنها را از نماز بازشان نمی دارد و روشنایی پشمشان یعنی اموال و فرزندان آنها را غافل از نماز نمی کند و مانع نمازشان نمی شود
.

 

امام کاظم (ع) می‌فرمایند: هفت صفت است که در هرکه باشد انسانی کامل، ایمانش کامل و همه درهای بهشت به رویش باز است:
?) وضو را شاداب و درست بگیرد. (یعنی غرض آب فراوان ریختن نیست.)
?) نماز را درست و نیکو بخواند. (یعنی نماز او را از خلاف بازبدارد.)
?) خمس و زکات مالش را بدهد. (زکات چشم حرام نگاه نکردن است، زکات گوش حرام گوش نکردن است، زکات زبان دروغ و غیبت نکردن است.)
?) غضب را برای خدا در خود نگه دارد.
?) زبانش را برای خدا حبس کند.
?) برود احکام دینی خود را به وسیله? قرآن و سنت یاد بگیرد.
?) خیرخواه رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) باشد. (یعنی همان‌طور که آنها فرمودند بگوید و همان‌طور که آنها زندگی کردند زندگی کند.)
ش


 نوشته شده توسط شاخه ی معاونت پرورشی و تربیت بدنی در دوشنبه 89/9/8 و ساعت 5:27 عصر | نظرات دیگران()

 

 

جهان اسلام در عصر «مفید»

از رحلت رسول الله (ص) حدود 300 سال می گذشت. در این مدت امامان و شیعیان تحت فشار بنی امیه و در خفقان خشن بنی عباس بسر می بردند. شکنجه های روحی و جسمی و اذیت و آزار خلفا و حکمرانان همچنان ادامه داشت تا اینکه در اواسط قرن چهارم هجری محدودیت؛ شیعیان به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

خلفای فاطمی ـ که شیعه اسماعیلی بودند ـ در مصر دولت نیرومندی تشکیل دادند که با تشکیل این دولت ابهت و جلال دربار بغداد کاسته شد و از طرفی سیف الدوله همدانی و امرای آن خاندان در شام حکومت می کردند که آنها نیز افتخار شیعی بودن را داشتند.

در کنار این دو غوریان، صفاریان و طاهریان و از همه مهمتر دولت آل بویه که از شیعیان مخلص و فرزانه اهل بیت (ع) بودند در قسمت هایی از ایران و عراق قدرت یافتند.

دو سال پیش از ولادت شیخ مفید، احمد معزالدوله ـ در سال 334 ـ با ورود خود به بغداد و تأسیس شاخه ای از حکومت آل بویه در این شهر صفحه نوینی در تاریخ بغداد گشود. بهار فرصتی فراهم شد و شیعیان در پناه آل بویه از آزادی موجود بهره برده و عقاید خویش را نشر دادند. سال 352 اولین عزاداری علنی شیعیان در عاشورا برپا شد و در پی آن جشن عید غدیر روحی تازه در کالبد شیفتگان شیعی دمید.

عزالدوله در 356 هجری به امارت رسید و در 367 با ریاست عضدالدوله، بغداد رونقی تازه یافت و شور و نشاط علمی قابل توجهی بدست آورد. محمدبن نعمان، شیخ مفید در این عصر می زیست و با توجه به اوضاع، از مقام و منزلتی بسیار برخوردار بود. بطوری که عضدالدوله به هنگام بیماری شیخ به دیدار او رفت و از وی عیادت کرد. شفاعت مفید در حق دیگران پذیرفته می شد و رهنمودهایش مورد قبول قرار می گرفت و این در حالی بود که بیش از 36 بهار از عمر برکت شیخ مفید نگذشته بود.در این ایام مرجع قدرتمند و رهبر اندیشمند مسلمانان و شیعیان فرهیخته، شیخ فرزانه، مرحوم مفید بود.

 

 

 


 نوشته شده توسط شاخه ی معاونت پرورشی و تربیت بدنی در دوشنبه 89/9/8 و ساعت 5:13 عصر | نظرات دیگران()

  روز کرامت خدا : روز غدیر روزی است که  جبرئیل امر میکند منبری از کرامت الهی در مقابل بیت المصور نصب شود و درحالی که ملائکه آسمانها اطراف او گرد آمده و پیامبر اکرم (ص) را ستایش می کند  بر منبر رفته و برای شیعیان امیر المومنین و ائمه علیهم السلام و دوستان آنان از فرزندان آدم طلب آمرزش می کند .

 

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط شاخه ی دینی و عربی و قرآن در یکشنبه 89/9/7 و ساعت 1:1 عصر | نظرات دیگران()

  •                                                
  • کمک به یادگیری دانش آموز
  • کمک به یادگیری دانش آموز برای آشنایی با هدفهای آموزشی - درسی
  • برانگیختن رغبت و علاقه ی دانش آموزان به یادگیری
  • تصمیم گیری برای شروع مراحل بعدی تدریس
  • اصلاح روش تدریس
  • ارتقاء و طبقه بندی دانش آموزان
  • تصحیح نتایج فعالیت های فراگیران و دادن بازخورد به آنها
 

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط در شنبه 89/9/6 و ساعت 5:43 عصر | نظرات دیگران()

                                                            آموزگار کلاس اول


 نوشته شده توسط در شنبه 89/9/6 و ساعت 5:18 عصر | نظرات دیگران()

1 – کمربند اطراف اقیانوس آرام که 80 درصد از انرژی آزاد شده و 68 درصد از زلزله های دنیا در این کمربند مشاهده می شوند . این کمربند بر دایره آتش یا محل وقوع آتشفشان های فعال و نیمه فعال دنیا تطبیق دارد.

2 – منطقه بین مدیترانه تا جزایر ساندی در اقیانوس آرام که 21 درصد زمین لرزه های جهان در آن به وقوع می پیوندد.

 3 – سایر مناطق شامل اقیانوس منجمد شمالی ، اقیانوس اطلس ، اقیانوس هند غربی و آفریقای شرقی که 11 درصد زمین لرزه ها را بروز می دهد


 نوشته شده توسط مدیریت مجتمع در پنج شنبه 89/9/4 و ساعت 8:10 عصر | نظرات دیگران()

1- ایمن سازی ساختمانها 2-ایمن سازی دکوراسیون  و لوازم داخلی منزل 

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مدیریت مجتمع در پنج شنبه 89/9/4 و ساعت 7:3 عصر | نظرات دیگران()

لرزش ناگهانی پوسته‌های جامد زمین، زلزله یا زمین لرزه نامیده می‌شود. دلیل اصلی وقوع زلزله را می‌توان افزایش فشار بیش از حد داخل سنگها و طبقات درونی زمین دانست. این فشار به حدی است که در سنگ گسستگی بوجود می‌آید و دو قطعه سنگ در امتداد سطح شکستگی نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند. به سطح شکستگی که توأم با جابجایی است، گسل گفته می‌شود.

به درستی مشخص نیست که چرا زلزله بوجود می‌آید، اما همانطور که قبلا اشاره شد تجمع انرژی در درون زمین از یک طرف و افزایش نیروی زیاد در درون زمین و عدم تحمل طبقات زمین برای نگهداری این انرژی از طرف دیگر موجب شکسته شدن زمین در بعضی نقاط آن شده و انرژی از محل آن آزاد می شود. ,وزلزله اتفاق می افتد.


 نوشته شده توسط مدیریت مجتمع در پنج شنبه 89/9/4 و ساعت 6:43 عصر | نظرات دیگران()

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط شاخه ی هنر در چهارشنبه 89/9/3 و ساعت 8:39 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5      >
درباره خودم

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
مدیر وبلاگ : مدیریت مجتمع[176]
نویسندگان وبلاگ :
شاخه ی ریاضیات[9]
شاخه ی ادبیات[4]
شاخه ی دینی و عربی و قرآن[8]
شاخه ی علوم و حرفه وفن[17]
شاخه ی هنر[23]
شاخه ی علوم اجتماعی[0]
شاخه ی معاونت پرورشی و تربیت بدنی[26]
شاخه ی زبان انگلیسی[0]
دبیرستان حجه فروش[0]
دبستان فتح 2[18]

مجتمع آموزشی کوثر شامل مدارس :(دبستان فتح 2 - راهنمایی کوثر و دبیرستان حجه فروش زازران شهرستان فلاورجان می باشد دانش آموزان گرانقدر،والدین عزیز وهمکاران گرامی نظرات ارزشمند خود را از ما دریغ نکنید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 37
مجموع بازدیدها: 475137
جستجو در صفحه

خبر نامه