Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
درس دوم چگونه دیدن و مشاهده از دیدگاه یک طراح - به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید

بهترین همدم، دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 آذر 3

نخستین مرحله دیدن درست، مشاهده حجم کلی به صورت یکی از احجام هندسی است. در این مرحله شما بایستی تمام جزئیات شیء را حذف کرده و شکل کلی آن را بر روی کاغذ ترسیم کنید. علت استفاده از احجام هندسی، دقیق و کامل بودن آنها است. بیشتر اشیایی که در اطراف خود می بینیم شباهت فراوانی با احجام هندسی دارند و چنانچه بخواهیم از همین وسایل به عنوان مدل استفاده کنیم می بینیم که احجام استوانه و مکعب کار برد بیشتری دارند. وقتی شما یک فرم استوانه بر روی کاغذ بکشید، می توانید آن را تبدیل به یک لیوان، گلدان، پارچ آب و بسیاری شکل های دیگر کرده و جزئیات متنوعی به آن بیفزایید. علت آن است که دو فرم استوانه و مکعب از لحاظ تعادل و ایستایی، ثبات بیشتری دارند و البته از جنبه تولید و ساخت نیز مزایایی دارند که در حیطه بحث ما نیست. 



  دیدن طراحی و مقایسه

وقتی از یک مدل خاص طراحی می کنید به دنبال علایم و نشانه هایی برای مقیاس صحیح باشید. زمانی که چند مدل را در مقابل دارید، می توانید نشانه های فراوانی برای مقایسه تناسبات پیدا کنید. پس از مشاهده دقیق به طراحی بپردازید. برای شروع همواره مدلی را که جلوتر از بقیه است طراحی کنید. بهتر است به جایگزینی صحیح مدل در صفحه نیز توجه داشته باشید. در این مورد شما باید تمام مدلها را به صورت یک شکل ساده و عمده دیده و همان شکل را ترسیم کنید. سپس به جزئیات بپردازید. در این حالت است که می توانید از جای گرفتن کل طرح در صفحه مطمئن باشید.  



  شفاف بینی

توجه به این نکته همواره از بسیاری خطاها در طراحی جلوگیری می کند. در این مرحله هنگامی که شما چند مدل در مقابل خود دارید سعی کنید همه را به طور کامل طراحی کنید. ویژگی اشیایی را که به طور کامل در مقابل دید شما نیستند و پشت عنصری دیگر واقع شده اند، در نظر بیاورید و آن را کم رنگ و ساده ترسیم کنید. دریافت تناسبات در این مرحله بسیار ساده و روان خواهد شد. سپس می توانید خطوط اصلی طرح را پر رنگ و جاندار ترسیم کنید.  



  طراحی فضای منفی

مدلی را با دو یا سه عنصر چیده و خوب به آن نگاه کنید. حال با خط ساده ای فضای اطراف مدل را مشخص کنید، بی آنکه اشاره ای به خود مدل داشته باشید. بهتر است که ابتدا با یک عنصر شروع کرده و در طرح بعدی تعداد سوژه را به دو، سه و چهار افزایش دهید. به یاد داشته باشید که توجه به قسمت های مختلف فضای منفی نیز به صورت مقایسه ای است. طراحی فضای منفی در اینجا به شما کمک می کند تا شکل کلی مجموعه را در یابید و همه اجزا را به صورت عنصر واحد و یک دست مشاهده کرده و در صفحه و کادر جایگزین نمایید. این گونه کلی دیدن اشیا به شما کمک می کند تا نسبت صحیح را در نگاه اول دریافته و طراحی را در اندازه ای مناسب، کوچک یا بزرگ آغاز کنید. فضای منفی به اندازه فضای مثبت اهمیت دارد. در بسیاری موارد به خصوص در اکثر پوسترها می بینیم که اهمیت بیشتر به فضای منفی داده شده، در اکثر آرمها و نمادها، فضای منفی یا سفید، ارزشی برابر با فضای مثبت و یا سیاه دارد و طراحان و گرافیستها در عین توجه به فرم اصلی، نقش فضای منفی را نیز در نظر دارند.


 نوشته شده توسط شاخه ی هنر در چهارشنبه 89/9/3 و ساعت 8:20 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

به رسانه ی ارتباطی مجتمع آموزشی کوثر خوش آمدید
مدیر وبلاگ : مدیریت مجتمع[176]
نویسندگان وبلاگ :
شاخه ی ریاضیات[9]
شاخه ی ادبیات[4]
شاخه ی دینی و عربی و قرآن[8]
شاخه ی علوم و حرفه وفن[17]
شاخه ی هنر[23]
شاخه ی علوم اجتماعی[0]
شاخه ی معاونت پرورشی و تربیت بدنی[26]
شاخه ی زبان انگلیسی[0]
دبیرستان حجه فروش[0]
دبستان فتح 2[18]

مجتمع آموزشی کوثر شامل مدارس :(دبستان فتح 2 - راهنمایی کوثر و دبیرستان حجه فروش زازران شهرستان فلاورجان می باشد دانش آموزان گرانقدر،والدین عزیز وهمکاران گرامی نظرات ارزشمند خود را از ما دریغ نکنید

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 112
مجموع بازدیدها: 478713
جستجو در صفحه

خبر نامه